lördag 23 februari 2013

Happy Easter!

 Hej! Idag tänkte jag visa ett påskkort jag har gjort och när jag satt och pysslade med detta konstaterade jag att det är det allra första kortet i gult och blått jag gjort. 


Detta kort har jag gjort av en bas av beige och ljusblå cardstock. Alla mönsterpapper är från Magnolia och är chalkade i kanterna. 
Mellan lagren av papper har jag satt en kakservett som dekoration.


Motivet är söta "Tilda with egg and chicken" från Little Easter Collection, färglagd med distress refillers i blå och gula toner. På motivet har jag lagt lite stickles - diamond och runt har jag stämplat några swirls. 


Bakom motivet sitter lite ostduk och jämte har jag dekorerat med blommor från WOC. På blommorna har jag lagt stickles - diamond. Lite halvpärlor finns också med i hörnorna. 


Textstämpeln är en gammal clearstamp stämplad med svart färg. Bland blommorna uppe i hörnet har jag satt en liten charm formad som en fågelholk. 

Med detta kort deltar jag i: 

4 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort du visar idag!! Älskar kombon av blått och gult.. Så fin färglagd Tilda.. Och underbart dekorerat med blommor och halvpärlor. =)

    Du har fått mycket fint gjort här sen sist jag var inne och kikade..
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. som sagt så fint..!
    kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Oh, so beautiful, impresionant colours. Love the stickles in the flowers.

    SvaraRadera
  4. Åh så mange flotte kort, Lisa, jeg var bare nødt til at følge din blog,
    klem Dorte

    SvaraRadera