söndag 3 februari 2013

DT Lovely hÄnglar or sweet Magnolia - White + one other colour

Hej! Idag kommer mitt första inlägg som DT för Lovely hÄnglar or sweet Magnolia och den här gången är utmaningen att använda vitt och en annan färg på sitt kort. Eftersom det snart är alla hjärtans dag kände jag att det var dags att sätta igång med lite kärleksfulla kort så färgen utöver vitt blev rött. 


Till detta kort har jag använt en bas av vit cardstock som jag stansat i med en stans från Martha Stewart. Jag har också använt ett rött cardstock och alla mönsterpapper är från Maja Design. Alla papper är chalkade i kanterna med distress - walnut stain. 


Motivet är "Tilda Hiding Heart" från With Love Collection, färglagd med distress refillers. Motivet är utstansat med dies från Go Kreate och lite här och var har jag lagt stickles - diamond. 


I ovankanten har jag dekorerat med en röd spets och i den har jag knutit fast en liten fjärilsformad charm. Jag har också dekorerat med röda halvpärlor. 


Lite blommor finns såklart också med på mitt kort, röda och vita rosor från WOC. Här syns också lite ostduk. 


2 kommentarer:

  1. Ditt kort är kanonfint... snygg med vitt och rött ihop!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett mycket fint kort och det blir ju alltid bra med röd och vitt.
    Kram Sinikka

    SvaraRadera