onsdag 14 november 2012

DT Midweek Magnolia´s - Oh Christmas Tree

Hej! Nu var det dags för ett DT kort för Midweek Magnolia´s igen. Den här veckan är utmaningen "Oh Christmas Tree" vilket innebär att vi vill se julgranar på era alster. När jag satt igår och skulle göra det här kortet hade jag verkligen ingen inspiration men tillslut kom jag på att jag kunde göra en stor gran av mina små granar. Det fick bli ett ganska enkelt kort så att julgranen är den som syns mest. 


Kortet är gjort av en bas av grön och röd cardstock. Alla mönsterpapper är Maja Design - Julen är här och de har jag ruggat i kanterna och chalkat med distress - walnut stain. 


Motivet är "Tilda With Little Rudolph" från A Christmas Story Collection. Hon är som vanligt färglagd med distress refillers och på henne har jag lagt stickles - diamond och xmas red. 


Jag har dekorerat med en vit kakservett och några små snöflingor som jag stansat ut med en stans från Martha Stewart. På snöflingorna har jag lagt stickles - frosted lace. 


Julgranen har jag gjort av många "Slender firs" som är dies från Magnolia. Jag har satt ihop dem och sen dekorerat med stickles - silver, gold och xmas red. Uppe i hörnet har jag stämplat med "Vintage Merry" från Magnolia. 


3 kommentarer:

  1. Det var en jättekul idé att göra en stor gran av de små, gillar den jättemycket och kortet är så juligt och vintrigt det kan bli:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Wow, lovely tree, Lisa. Fabulous idea to cut them apart to make one large tree and beautifully decorated. Your Tilda is adorable and love papers and snowflakes.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  3. Nydelig kort! Den julgranen er utrolig flott! Nydelig fargelegging som alltid! Klem, Elizabeth x

    SvaraRadera