tisdag 19 juni 2012

Watercan Tilda

När jag gör kort har jag oftast en tanke i huvudet på hur jag vill att det färdiga kortet ska se ut. Ibland stämmer denna bild inte alls ihop med hur resultatet blir och det var precis vad som hände me det här kortet. Jag hade tänkt mig ett somrigt och glatt kort men resultatet blev mörkt? Jag är alltså inte alls så nöjd med kortet som jag hade varit om det hade blivit som i mitt huvud!



Till mitt kort har jag använt rött och grönt cardstock som bas och mönsterpapper från Magnolia. Papprena är ruggade i kanterna och chalkade med distress walnut stain. Som dekoration har jag använt lite cheescloth längst bak, en doily, spets och sidenband.


Motivet är "Watercan Tilda" från Sweet Rainbow Collection. Detta är en stämpel jag haft ett tag men som jag aldrig har använt förut. Hon är färglagd med distress refillers och på vissa små detaljer har jag lagt stickles -crystal. Vattenkannan och spaden har jag lagt crackle accent på.


På denna bild kan man tydligare se spetsen jag använt. Här syns också en liten charm i form av ett bi och några gröna halvpärlor.


Alla blommor jag använt är från WOC. På detta kort har jag använt ovanligt sparsamt med blommor för att vara mig. Här syns också en liten fjäril från Martha Stewart.

Med detta kort deltar jag i:

10 kommentarer:

  1. Lisa she is beautiful and love the detail! Chanelle xx

    SvaraRadera
  2. Denna Tilda gillar jag jättemycket, har tänkt köpa den, men kan kanske låna? Jag tycker att kortet är jättefint och ser inte alls mörkt ut.
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Beautiful card! I love all the details! Thanks for joining us at Tilda's Town Challenges.

    Hugs,
    Mae

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart vackert kort, Lisa!
    Härliga färger!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  5. Wow this is adorable, thanks for joining us at Tilda's Town this week, hope to see you again next week. Teresa xx

    SvaraRadera
  6. Your card is gorgeous Lisa!!! Love the colour combination you chose!!
    Thanks for playing with us at Tilda's Town Challenges this week..
    Hugs, Tina

    SvaraRadera
  7. Hi Lisa! Adorable, sweet Tilda coloring and designing! So glad you linked up to Tilda's Town Challenges! Thanks for playing!

    SvaraRadera
  8. This is an adorable card. Love your colouring of Tilda. Those flowers are stunning. Thanks for joining us at Simply Magnolia. Good luck with the DT call, hugs Sharon

    SvaraRadera
  9. A beautiful card
    thanks for sharing with us at Magnolia Down Under
    hugs
    Denise

    SvaraRadera
  10. beautiful card fab colouring thanks so much for joining us at simply magnolia this week
    hugs sara x x

    SvaraRadera